
Kraków: naukowcy z Politechniki opracowali metodę, która znacznie skróci czas produkcji leków
13 lipca 2021, 11:46Naukowcy z Politechniki Krakowskiej opracowali technologię opartą na ultradźwiękach, która znacząco skróci czas produkcji leków. Najlepsze efekty osiągamy przy lekach przeciwdepresyjnych, gdzie skrócenie czasu otrzymywania produktu wynosi aż 90 proc. W innych grupach skrócenie czasu produkcji wynosi od 30 do 50 proc. – tłumaczy dr inż. Jolanta Jaśkowska, która stoi na czele zespołu badawczego.

Kosmiczny koszt SMS-a
13 maja 2008, 10:54Dr Nigel Bannister z Uniwersytetu w Leicester wyliczył, że wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą telefonów komórkowych jest o wiele droższe niż ściąganie danych z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a. Kalkulacje naukowca zostały wykorzystane w brytyjskim programie telewizyjnym The Mobile Phone Rip-Off.

Rząd w Londynie sfinansuje prace nad autonomicznym off-roadem
26 lutego 2018, 15:24Rząd Wielkiej Brytanii przeznaczy 22,4 miliona funtów nad badania nad autonomicznymi samochodami terenowymi. Ich celem ma być stworzenie pojazdów zdolnych do samodzielnego poruszania się poza wyznaczonymi drogami

Opisali, w jaki sposób witamina D zmniejsza stan zapalny. Pomoże przy ciężkim przebiegu COVID-19?
22 listopada 2021, 07:08Naukowcy z Purdue University i amerykańskich Narodowych Instytutów Zdrowia opisali, jak aktywny metabolit witaminy D bierze udział w tłumieniu stanu zapalnego, co może przynieść korzyści chorującym na COVID-19. W naszej pracy opisaliśmy mechanizm, za pomocą którego witamina D zmniejsza stan zapalny wywołany przez limfocyty T. To ważne komórki układu odpornościowego. Są one zaangażowane s reakcję na infekcję COVID-19

Zamknięty jak Apple
5 grudnia 2008, 11:47Znany serwis The Register przeprowadził wśród swoich czytelników ankietę dotyczącą firm, które zamykają swoją technologię i utrudniają innym dostęp do niej. Czytelnicy za najbardziej nieprzyjazną pod tym względem firmę uznali Apple'a.

Marketingowcy chcą dostać dane z samochodów
15 stycznia 2015, 09:29Ian Robertson z BMW ostrzega, że firmy technologiczne i marketingowe naciskają na producentów samochodów, by ci udostępniali im dane zbierane przez czujniki pojazdów mających łączność z internetem. Obecnie każdy samochód zjeżdżający z linii produkcyjnych BMW jest wyposażony w łączność bezprzewodową i może przekazać do sieci informacje na temat lokalizacji, prędkości, przyspieszenia czy osób przebywających w samochodzie

W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza
14 czerwca 2010, 12:11W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).

Na razie stworzyli makiety delfinów rzecznych i morświnów w skali 1:1. Myślą o eduwalarium
14 kwietnia 2021, 11:48W lutym 2019 r. w Poznaniu rozpoczął się unikatowy projekt. By pokazać "czar" delfinów słodkowodnych i morświnów, ich niebywałe wpasowanie w biogeosystemy, które możemy utracić na zawsze, stworzono rzeczywistej wielkości makiety tych zwierząt. Prawdopodobnie będą one eksponowane w Palmiarni Poznańskiej (być może już od września br.), wraz z oprawą edukacyjną, muzyczną oraz instalacjami. Patronat naukowy nad przedsięwzięciem objęły Katedra Zoologii Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu i Instytut Oceanologii PAN w Sopocie.

Microsoft pracuje nad Windows dla 64-bitowych ARM-ów
5 listopada 2012, 10:17Nandan Nayampally, odpowiedzialny w ARM za marketing ujawnił, że Microsoft współpracuje z jego firmą w celu dostosowania Windows do współpracy z 64-bitową architekturą ARMv8. Obecnie nie wiadomo, kiedy OS Microsoftu będzie obsługiwał tę architekturę

Interesująca zmiana preferencji
20 maja 2009, 15:03Wydaje się, że najnowsza kampania marketingowa Microsoftu "Laptop Hunters", której celem było przekonanie klientów, iż przepłacają kupując komputer Apple'a, przyniosła spodziewane efekty. Przynajmniej jeśli chodzi o spostrzeganie wartości obu marek.